Maak kennis met jouw opdrachtgever:
HET EVENEMENTENBUREAU
EIGENAAR BUREAU
49 jaar (m/v)
De eigenaar van een evenementenbureau is gemiddeld 49 jaar oud en kan man of vrouw zijn. Hij heeft vaak meer dan 15 jaar ervaring met het organiseren van events.
Hij is vaak ZZP’er of heeft een of enkele medewerkers en is zo’n 57% van de werkweek bezig met het organiseren van events.
Hij wordt meestal ingeschakeld voor de organisatie van B2B en B2E events. De meeste events organiseert hij op externe locaties (buiten het kantoor van de opdrachtgever).
EVENTS
11 meetings
8 congressen
11 feesten
11 events
Werkt met een gemiddeld budget van 10.000 tot 50.000 euro per opdracht
BUDGET
Voor een groot event
≥ 120.000 euro
Voor het grootste event
≥ 250.000 euro
44% van het budget gaat naar de locatie
De locatie kost (inclusief catering)
80 euro per persoon
TIJDLIJN
10 maanden
Event is bekend
9 maanden
Start zoektocht naar locatie
7 maanden
Boeking locatie
ORIËNTEREN
Is goed op de hoogte van het locatieaanbod en maakt vaak gebruik van zijn netwerk
Start zijn zoektocht vaak op locatiewebsites als Locaties.nl
Kijkt met name naar zaaloverzichten en sfeerfoto's
Leert graag het verhaal van de locatie kennen
Keert in 43 procent van de gevallen terug naar een vertrouwde locatie
WENSEN & EISEN
- Belangrijkste criteria: uitstraling & sfeer en prijs-kwaliteit
- Maakt vaak gebruik van industriële locaties en evenemententerreinen
- Verwacht ondersteuning bij catering en decoratie
Neemt zowel telefonisch als per e-mail contact op en wordt graag informeel benaderd
Verantwoording cijfers
De hierboven omschreven persoon is een fictief personage, gebaseerd op de gemiddelden uit de markt voor personen met een soortgelijke functie. Alle cijfers uit deze publicatie zijn afkomstig uit het Locatieonderzoek van High Profile Locaties, ingevuld door 626 opdrachtgevers van meeting & eventlocaties. Voor dit artikel zijn de respondenten ingedeeld in functie en organisatiesoort om tot een representatieve steekproef te komen (n=137).